در آتش سوزی در یك زندان در تركیه 13 نفر كشته و 47 تن زخمی شدند
نوشته شده توسط : amatrack

به گزارش روز سه شنبه ایرنا ، این آتش سوزی در بخش 18 نفره در زندان شهر شانلی عرفا در جنوب شرقی تركیه رخ داد و گفته شده كه آتش سوزی در پی درگیری بین زندانیان به وقوع پیوسته است.

استانداری شانلی عرفا با صدور اطلاعیه ای اعلام كرد: در این آتش سوزی 13 تن از زندانیان كشته شدند و 47 تن از زندانیان ، افسران پلیس ، سربازان ، نگهابانان و ماموران آتش نشانی زخمی كه 14 تن از زخمی شدگان برای مداوا به بیمارستان منتقل شدند.

در پی وقوع این حادثه شماری از خانواده های زندانیان با حضور در مقابل زندان، دست به تظاهرات زده و شعارهایی علیه مسوولان زندان سردادند؛ پلیس نیز برای متفرق كردن تظاهر كنندگان از گاز اشك آور استفاده كرد.

'سعدالله ارگین' وزیر دادگستری تركیه در این باره گفت: تحقیق برای مشخص شدن علت این حادثه آغاز شده است.

وی افزود: در صورتی كه در این حادثه از سوی مسوولان زندان سهل انگاری شده باشد، با آنان برخورد خواهد شد.

وزیر دادگستری تركیه در ادامه گفت: به هنگام آتش سوزی برخی از زندانیان مانع از تلاش ماموران آتش نشانی و امداد و نجات برای اطفا حریق شدند.

گفته می شود كه زندانیان در اعتراض به وضعیت نامطلوب زندان دست به اعتراض زده بودند اما مسوولان زندان در این خصوص توضیحی نداده اند.

'جلال الدین گونچ ' استاندار شانلی عرفا نیز به شبكه خبری 'ان.تی.وی' گفت: حادثه به هیچ وجه سیاسی نبوده و در بخش زندانیان سیاسی رخ نداده است.

وی به دنبال بازدید از زندان، به نقل از زخمی های حادثه گفت: آتش سوزی بر اثر درگیری بین زندانیان و به آتش كشیدن تختخواب ها رخ داده است.

تعدادی از زندانیان كه توانسته بودند خود را به دستشویی زندان برسانند از مرگ نجات یافتند اما بدن این افراد نیز دچار سوختگی شده است.

خاورم **230** 1515





:: برچسب‌ها: سبز ,
:: بازدید از این مطلب : 324
|
امتیاز مطلب : 5
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: